Afd. Skovbakken

Vestskolens afdeling Skovbakken ligger i smukke omgivelser med Odder midtby på den ene side og med Vejlskov som nabo på den anden. Skovbakken er den største af Vestskolens afdelinger. Den består af indskoling og mellemtrin, som for tiden har ét til to spor, og af udskolingen, som har fire spor. Fra 7. klasse tilknyttes alle elever på Vestskolens afd. Skovbakken, da udskolingen er placeret her.

hjerterum

Afdeling Skovbakken er tegnet af Cebra Arcitects og indviet i 2016. Bygningerne har et udpræget nordisk design. Hjerterummet samler skolen, hvorfor også arrangementer og morgensang holdes her. Det er et centralt rum, som også bruges til gennemgang m.v. Alle skolens faglokaler samt administration og ledelse er knyttet til Hjerterummet . Se arkitekternes egne overvejelser og billeder her.

Bjørnegården

Kantine
Skolen har en kantine, som en stor del af eleverne ofte gør brug af. I kantinen bliver sundhed og vægtet højt. Skolen bruger ikke kontanter, så eleverne bruger deres elevkort til at købe for: https://elevkortet.dk

Kantinens menu består af et fast sortiment og tirsdag, onsdag og torsdag af dagens ret. På skolens infoskærme kan man se ugens menu.

Fagdage
På Skovbakken arbejder vi med fagdage. Det betyder, at man har det samme fag hele dagen. Det giver mulighed for at komme på ture, fordybelse og andet indhold det kan være svært at få ind i et almindeligt skema. Ydermere bruges det til at lave ting på tværs f.eks. sprogdage, matematikdage og trivselsdage. Dagene ruller hen over skoleåret.

4a fjerner ukrudt i hundeskoven

4. a holder en pause fra at fjerne ukrudt i hundeskoven ved de nyplantede træer